Energiahatékony Vállalat Díjat érdemelt ki a PENNY
A kiskereskedelmi vállalat célja egy tisztább környezetet teremteni
Energiahatékony Vállalat 2021 címmel ismerték el a PENNY-t sikeres energiahatékonysági projektjeiért. A Magyar Innováció és Hatékonyság (MI6) Nonprofit Kft. Energiahatékonysági Kiválósági Pályázatára olyan vállalatok jelentkezhettek, akik már az energiahatékonyság növelése érdekében megvalósított és kimutatható eredménnyel rendelkező intézkedéseket tudtak felmutatni.
„Nagyon büszkék vagyunk, hogy az Energiahatékony Vállalat Díjjal ismerték el munkánkat. Mi a PENNY-nél a jövő nemzedékére gondolva kötelességünknek érezzük, hogy egy tisztább, élhetőbb környezetet biztosítsunk. Az intézkedéseinknek hála 2020-ban sikerült jelentősen csökkenteni az összes villamosenergia-fogyasztásunkat a 2019-es évhez képest, és csapatunkkal karöltve idén is folytattuk az energiahatékonysági projekteket az üzleteinkben és a logisztikai központjainkban egyaránt” – nyilatkozta Florian Jens Naegele, a PENNY magyarországi vezérigazgatója.
A PENNY-nél első lépcsőként az ISO 50001 energiairányítási rendszert vezették be 2018-ban, ami a folyamatos fejlődésről, energiahatékonyságról és az energiatudatos folyamatokról szól. A cég energiahatékonysági projektekkel, valamint oktatásokkal és dolgozói szemléletfejlesztéssel kívánt megfelelni az előírásoknak: 2021 októberig többek között LED-ek, napelemek, energia-monitoring rendszerek és nem fosszilis alapú fűtésrendszerek telepítésével, 35 üzlet épületgépészeti korszerűsítésével, elektromos és hibrid autók beszerzésével, üzleteik több mint negyedénél elektromos autó töltőállomások üzembehelyezésével, illetve a teljes üzlethálózatban e-learning bevezetésével tett azért, hogy a vállalások 2022-ig teljesülhessenek.
A 2021-es Energiahatékonysági Kiválósági Pályázatot a Virtuális Erőmű Program keretében hirdették meg, amely a köztársasági elnök fővédnöksége alatt az Európai Bizottság által a legjobb három uniós energiahatékonysági program közé választott fentarthatósági kezdeményezés. Célja, hogy a partnerek energia- és CO2 megtakarításait pályázatain és projektjein keresztül összegyűjtse, bemutassa, jó példáikat megossza és díjazza.
A PENNY-ről:
A PENNY Market Kft. 1996 óta van jelen Magyarországon. Az áruházlánc jelenleg 227 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltet és több mint 4700 munkatársat foglalkoztat. A vállalat küldetése, hogy vásárlói számára országszerte a lehető legfrissebb és legjobb ár-érték arányú termékeiket kínálja, beleértve a kiváló minőségű sajátmárkás és Magyar Termék védjegyes árucikkeiket is. A PENNY kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal fenntartott kapcsolataira. Új beruházásaival, terjeszkedésével folyamatosan támogatja a hazai gazdaság fejlődését. Az áruházlánc a kezdetek óta elkötelezett a vállalati társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránt, ezért folyamatosan együttműködik olyan civil szervezetekkel, amelyek elsődleges célja a magyar emberek és családok életminőségének javítása.