1. home
  2. Így reagál az energiaválságra a PENNY!

Így reagál az energiaválságra a PENNY! Innovációk, úttörő megoldások

A takarékosság jól ismert szempont nálunk, és nemcsak a vásárlók számára kínált termékek kedvező árai kapcsán! A jelenlegi gazdasági helyzetben különösen fontos, hogy a boltjaink is képesek legyenek tartalékolni és beosztani a rendelkezésre álló energiamennyiséget. Az üzleteink többek közt napelemekkel, elektromos autótöltőkkel, valamint egyéb zöld megoldásokkal támogatják a fenntarthatóságot és az energia-felhasználás optimalizálását.


A PENNY magyarországi leányvállalatát is tulajdonló REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik. Ennek értelmében 2030-ig szén-dioxid-kibocsátását harminc százalékkal csökkenti, 2040-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki. Az Országos Kereskedelmi Szövetség augusztusban több ajánlást is tett arra vonatkozóan, hogyan csökkentsék a kereskedelmi vállalkozások működési költségeiket a drágulás ütemének megfékezése érdekében. A felsorolt energiatakarékossági javaslatokat megfogadva, valamint saját vállalásainkat teljesítve – több versenytársunkat is megelőzve – eddig több mint száz áruházunkban szereltünkfel üvegajtókat a fali hűtőkre. Ezek száma még az év végéig 43 egységgel gyarapodik, és a korszerűsítést 2023-ban további 24 üzletünkre terjesztjük ki. Ezzel az üzletek nagyjából a teljes energiafelhasználásuk 10 százalékát képesek megtakarítani. Mindemellett valamennyi egységünkben LED-világítást használunk, amelyeket a zárásidőt követően teljesen lekapcsolunk. Az intelligens épületüzemeltetési szoftverek segítségével pedig a hőmérséklet is alkalmazkodik az épületen kívüli állapotokhoz.


A megújuló energiaforrások területén is élen járunk, így az áramellátás is az alternatív megoldások segítségével biztosított. A fejlesztéseink a jövőbe tekintenek: a PENNY vásárlói számára már 66 áruház parkolójában érhető el elektromosautó-töltő állomás, további hét egységet a közeljövőben adunk át. Ezzel a technológiával a diszkontok 2019 januárja óta már több mint 2 millió kilogrammnyi szén-dioxid- és mintegy 12 tonna nitrogén-oxid-kibocsátástól óvták meg környezetünket.


„Eddig már harminc épületünkre és egy logisztikai központunkra telepítettünk napkollektorokat az elmúlt évek során, amelyek az üzletekben felhasznált energia 20 százalékát termelik meg. Áruházláncunk jelenleg 13 újabb helyszínnel és egy logisztikai központtal kívánja bővíteni a projektet. A fejlesztéseink legfőbb hatása, hogy az árainkat töretlenül alacsonyabban tudjuk tartani, még a többi diszkont lánchoz képest is érzékelhető a különbség. Ez tehát nemcsak nekünk fontos, hanem családok százezrei számára is, akik mindig számítanak ránk” – mondta Kazatsay Eszter, a PENNY kommunikációs vezetője


A PENNY-ről:

A PENNY Market Kft. 1996 óta van jelen Magyarországon. Az áruházlánc jelenleg 227 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltet és több mint 4700 munkatársat foglalkoztat. A vállalat küldetése, hogy vásárlói számára országszerte a lehető legfrissebb és legjobb ár-érték arányú termékeiket kínálja, beleértve a kiváló minőségű sajátmárkás és Magyar Termék védjegyes árucikkeiket is. A PENNY kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal fenntartott kapcsolataira. Új beruházásaival, terjeszkedésével folyamatosan támogatja a hazai gazdaság fejlődését. Az áruházlánc a kezdetek óta elkötelezett a vállalati társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránt, ezért folyamatosan együttműködik olyan civil szervezetekkel, amelyek elsődleges célja a magyar emberek és családok életminőségének javítása.