A PENNY ismét az ország legenergiahatékonyabb vállalatai között
Több ezer háztartásnyi megtakarított energia, korszerű boltok a vásárlóknak
A PENNY Magyarország ismét bizonyította, hogy nemcsak a pénztárcák, hanem a környezet védelmében is élen jár: a diszkontlánc harmadszor nyerte el az Energiahatékony Vállalat díjat. Az elismerést a Virtuális Erőmű Program (VEP) szakmai zsűrije ítélte oda azoknak a cégeknek, amelyek mérhető, valós energiamegtakarítással járulnak hozzá a fenntartható jövőhöz.
A VEP nem véletlenül került be 2015-ben az Európai Bizottság által a három legjobb uniós energiahatékonysági kezdeményezés közé. Célja, hogy összegyűjtse és bemutassa mindazokat a tudatos fejlesztéseket, amelyekkel a hazai vállalatok és intézmények kézzelfogható megtakarítást érnek el. A megspórolt energiát egy Virtuális Erőmű szemlélteti – mintha a mennyiség valóban megtermelt erőforrás lenne. A 2024-2025-ös eredmények alapján ez a képzeletbeli erőmű ma már Paks után a második legnagyobb lenne Magyarországon.
Hűtőajtókkal a zöld jövő felé
A PENNY az elmúlt években mind a 241 magyarországi üzletében zárt üvegajtókat telepített fali hűtőire, és új egységeit is egy előre meghatározott, magas környezetvédelmi sztenderd szerint működteti. Ezzel nemcsak a frissességet, hanem környezettudatos működését is új szintre emelte. Az országos fejlesztésnek köszönhetően a vállalat villamosenergia-fogyasztása több mint 10%-kal, a gázfelhasználása pedig jelentős mértékben, több mint 50%-kal csökkent.
A megtakarítás számokban is mérhető: ez több mint 3000 magyar háztartás éves villamosenergia-fogyasztásának és 1500 háztartás fűtési igényének felel meg.
Kellemesebb vásárlás, csendesebb boltok
A hűtőajtók nemcsak az energiamegtakarítást segítik, hanem a vásárlói élményt is javítják, hiszen a boltok csendesebbek és átláthatóbbak lettek. Így a PENNY-ben a fenntarthatóság a mindennapi működés szerves része, miközben a vásárlók kényelmét is szolgálja.
Tudatos működés, közös felelősség
“Az energiamegtakarítás számunkra nem csupán egy vállalati célkitűzés vagy pénzügyi megfontolásból indított projekt, hanem egy felelős szemléletmód, amely egy élhetőbb, fenntarthatóbb jövőt teremt az unokáink és dédunokáink számára. A PENNY évek óta következetesen dolgozik azon, hogy működésében a gazdasági hatékonyság kéz a kézben járjon a környezeti felelősséggel. Hisszük, hogy a jövő üzleti sikere a tudatos energiafelhasználásban és a közös felelősségvállalásban rejlik” – mondta Bánszky Botond, a PENNY Magyarország energetikai menedzsere.
A PENNY-ről:
A PENNY Market Kft. 1996 óta működik Magyarországon. Az üzletlánc jelenleg 241 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltet és több mint 5000 munkatársat foglalkoztat. A vállalat küldetése, hogy vásárlói számára országszerte a lehető legfrissebb és legjobb ár-érték arányú termékeiket kínálja, beleértve a kiváló minőségű sajátmárkás és Magyar Termék védjegyes árucikkeiket is. A PENNY kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal való szoros kereskedelmi kapcsolatokra. Új beruházásaival, terjeszkedésével pedig folyamatosan támogatja a hazai gazdaság fejlődését. Az üzletlánc a kezdetek óta elkötelezett a környezeti, és társadalmi felelősségvállalás iránt is. Utóbbi kapcsán folyamatosan együttműködik olyan civil szervezetekkel, amelyek elsődleges célja a magyar emberek és családok segítése, illetve támogatása.
2025.11.06.
