A PENNY 10%-kal csökkentette energiafogyasztását



Az élelmiszer diszkontlánc 2018 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy növelje energiahatékonyságát, és csökkentse ökológiai lábnyomát. A vállalat közel 6 évvel ezelőtt vezette be mindennapi működésébe az ISO 50001 energiairányítási rendszert is, ami a folyamatos fejlődés mellett a vállalat energiatudatos működését is támogatja.  

 

A környezetvédelmi intézkedések kiemelten fontosak a PENNY működésében, ezért a legújabb technológiai megoldások segítségével folyamatosan javítja energiahatékonyságát. Az elmúlt évek során a PENNY 48 üzletére és két logisztikai központjára installált sikeresen napelemeket és telepített hőszivattyús rendszert 44 üzletébe. Mindemellett több olyan környezettudatos elemet emelt át megújult arculatába is, ami az épületek energiahatékonyságát segíti. Ide sorolható például, a hűtéstechnikai hőmérséklet és a LED-es világítási időszakok optimalizálása is. 

 

Fenntartható működés a PENNY-nél 

Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a PENNY az elmúlt két évben közel 10%-kal csökkentette a vállalat teljes energiafelhasználását, amivel még közelebb került fenntarthatósági céljai, köztük az ISO 50001 energiahatékonysági rendszerben vállalt klímasemlegesség eléréséhez. 

A fejlesztések egyik fontos célja, hogy a PENNY töretlenül alacsonyan tartsa árait. Ráadásul az újrahasznosított csomagolásoknak, a körforgásos gazdaságnak, a friss és helyi élelmiszerkínálatnak köszönhetően a PENNY képes vásárlóit is bevonni környezetvédelmi missziójába.  

  

Karbonsemlegesség 2050-re 

Az üzletlánc anyavállalata, a REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik, aminek értelmében elkötelezte magát a tudományos alapú éghajlati célok, a Párizsi Klímaegyezmény 1,5 Celsius-fokos elhatározása mellett, 2050-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki célul.  Ezért a vállalatcsoport jelenleg számos területen is aktívan dolgozik, beleértve az energiahatékonyság növelését is. A REWE, akárcsak a PENNY mindennapi munkájával igyekszik egy olyan útra terelni a kereskedelmi szférát, amely képes fenntartható jövőt biztosítani a következő generáció számára.

 
A PENNY-ről:
 

A PENNY Market Kft. 1996 óta működik Magyarországon. Az üzletlánc jelenleg 232 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltet és több mint 5000 munkatársat foglalkoztat. A vállalat küldetése, hogy vásárlói számára országszerte a lehető legfrissebb és legjobb ár-érték arányú termékeiket kínálja, beleértve a kiváló minőségű sajátmárkás és Magyar Termék védjegyes árucikkeiket is. A PENNY kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal való szoros kereskedelmi kapcsolatokra. Új beruházásaival, terjeszkedésével pedig folyamatosan támogatja a hazai gazdaság fejlődését. Az üzletlánc a kezdetek óta elkötelezett a környezeti, és társadalmi felelősségvállalás iránt is. Utóbbi kapcsán folyamatosan együttműködik olyan civil szervezetekkel, amelyek elsődleges célja a magyar emberek és családok segítése, illetve támogatása. 

2024. április. 10.