A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem


A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat, amelyek lehetőséget teremtenek a vásárlóknak arra, hogy tudatos döntéseket hozzanak – kompromisszumok nélkül. Betérve egy PENNY üzletbe többféleképpen tehetünk a környezetért amellett, hogy pénztárcabarát árakon vásárolhatunk. Legyen szó a korszerű energiahatékony egységekről, a magyar gazdák termékeiről, vagy akár az élelmiszermentésről, a környezetvédelem a mindennapi bevásárlás része lehet.


Környezetvédelmi sztenderd szerint nyílnak a PENNY üzletek

A PENNY elkötelezett a környezetvédelem iránt, ezért vállalta, hogy újonnan nyíló üzleteit kizárólag egy előre meghatározott környezetvédelmi sztenderd szerint alakítja ki. Emellett évről-évre megfelel az ISO 50001 nemzetközi energiahatékonysági szabványnak is, és mindig többet tesz azért, hogy a fejlesztéseken keresztül minimalizálja a környezeti terhelést:


  • Az elmúlt két évben közel 10%-kal csökkentette a CO2 kibocsátást, ami akkora megtakarítást jelent, mintha 81 000 fa dolgozna egy évig a levegő tisztaságáért.
  • Az elmúlt években több mint felére, 54%-kal csökkentette a gázfogyasztását.
  • 70 üzlet parkolójában áll a vásárlók rendelkezésére elektromos autótöltő, és 72 üzleten és két logisztikai központján van napelemrendszer.
  • Minden üzletében energiahatékony LED világítás található; és folyamatosan telepíti a CO2-es hűtőközeggel működő hűtési rendszereket és a hőszigetelt nyílászárókat.


Itthonról válogatva: pénztárcabarát árak és környezetvédelem

A magyar vásárlók számára a hazai termékek elsősorban a jobb íz és a frissesség garanciáját jelentik, ugyanakkor kevesen tudják, hogy ha ezeket a termékeket választják, azzal hozzájárulhatnak a hazai gazdaság erősítéséhez és az ökológiai lábnyom csökkentéséhez is. A rövidebb ellátási lánc ugyanis minimális szállítást, kevesebb csomagolást és kisebb tárolási igényt jelent, ami nemcsak a környezetet terheli kevésbé, de a termékek árát is kedvezőbbé teheti a fogyasztók számára. Érdemes az üzletekben keresni az Itthonról válogatva logót, ami jelzi, hogy a termék hazai beszállítótól érkezett a polcra.


A fenntartható szemlélet részeként a PENNY évek óta átveszi és kedvező áron kínálja a formában eltérő, de minőségileg kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket is a Girbe-Gurba program keretében, így megelőzve az élelmiszer-pazarlást.      



Élelmiszermentéssel a pazarlás ellen

A PENNY kiemelt, aktív partnere a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, akikkel 2024-ben közel 2000 tonna élelmiszert mentettek meg a kidobástól és juttattak el rászoruló családokhoz, többezer főt segítve ezzel. Emellett a Munch applikáción is elérhetők a PENNY csomagjai, így a vásárlók kedvezményes áron juthatnak közeli lejáratú élelmiszerekhez, csökkentve a kidobott áruk mennyiségét is.



A PENNY-ről:

A PENNY Market Kft. 1996 óta működik Magyarországon. Az üzletlánc jelenleg 240 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltet és több mint 5000 munkatársat foglalkoztat. A vállalat küldetése, hogy vásárlói számára országszerte a lehető legfrissebb és legjobb ár-érték arányú termékeiket kínálja, beleértve a kiváló minőségű sajátmárkás és Magyar Termék védjegyes árucikkeiket is. A PENNY kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal való szoros kereskedelmi kapcsolatokra. Új beruházásaival, terjeszkedésével pedig folyamatosan támogatja a hazai gazdaság fejlődését. Az üzletlánc a kezdetek óta elkötelezett a környezeti, és társadalmi felelősségvállalás iránt is. Utóbbi kapcsán folyamatosan együttműködik olyan civil szervezetekkel, amelyek elsődleges célja a magyar emberek és családok segítése, illetve támogatása.

2025.08.05.