Kiegyensúlyozott táplálkozás

Tanácsok, receptek az egészséges táplálkozásra vonatkozóan

Kiegyensúlyozott táplálkozás

Tanácsok, receptek az egészséges táplálkozásra vonatkozóan

Kiegyensúlyozott táplálkozás

Tanácsok, receptek az egészséges táplálkozásra vonatkozóan

Önnek ajánljuk

Miért fontos hogy egészségesen táplálkozzunk?

  • A krónikus, nem fertőző betegségek (pl. a daganatos és szív-érrendszeri betegségek) 70-80%-ának kialakulásában fontos tényező a nem megfelelő étkezés.
  • A civilizációs betegségnek tekinthető túlsúly és elhízás a magyar felnőtt lakosság 65 %-át, míg a kettestípusú cukorbetegség közel 10 %-át érinti, ezek az egészséges táplálkozással megelőzhetők lennének.
  • Az egészséges étkezés szerepet játszik nemcsak az optimális növekedés és öregedés, hanem a megfelelő fizikai és szellemi teljesítőképesség fenntartásában is.

Néhány tanács az OKOSTÁNYÉR®-ból az egészséges táplálkozásra vonatkozóan:

  • Minden főétkezésed (reggeli, ebéd, vacsora) tartalmazzon piros, narancs és sötétzöld színű zöldségeket, például paradicsomot, sárgarépát vagy brokkolit.
  • Burgonyát legfeljebb minden második nap fogyassz!
  • A kisétkezések alkalmával (tízórai, uzsonna) legjobb választás a friss gyümölcs, de fogyaszthatod fagyasztott, szárított vagy konzerv formában is.
  • A gyümölcslevek közül a 100% gyümölcstartalmút válaszd!
  • Heti 2-3 alkalommal fogyassz kis maréknyi sótlan, olajos magvat, úgymint pl. dió, mandula, mogyoró, tökmag, napraforgómag!
  • Előnyben részesítendő a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, kifli, zsemle, tészta, keksz a fehér lisztből készült változatokkal szemben, előbbieket naponta legalább egyszer fogyaszd!
  • A mindennapi tej és tejtermék fogyasztás során az alacsonyabb zsírtartalmúakat válaszd!
  • Fogyassz legalább hetente egyszer tengeri halat (pl. lazac, tonhal) vagy busát, kecsegét, pisztrángot!
  • Belsőséget (pl. máj, vese, tüdő) hetente legfeljebb egyszer fogyassz!

 

  • Szomjoltásra a legmegfelelőbb a tiszta ivóvíz.
  • Egyéb italokat - gyümölcs-és zöldségleveket, cukortartalmú teákat, tejes italokat, üdítőitalokat - csak kis mennyiségben, alkalmanként fogyassz!
  • Élelmiszer vagy ételvásárláskor érdemes összehasonlítani a termékek címkéjét és az alacsonyabb só-, zsír-, és cukortartalmúakat választani.
  • Az ételeket minél kevesebb cukorral és sóval ízesítsd, a kevesebb sótartalom mellett is változatos ízek érhetők el friss vagy szárított zöldfűszerekkel .
  • Az ételek készítéséhez minél kevesebb, elsősorban növényi zsiradékot használj, bő zsiradékban sülteket csak alkalmanként fogyassz!
  • Részesítsd előnyben a zsírtakarékos ételkésztési módokat, úgymint például a joghurtos habarás, száraz rántás, hintés, saját anyaggal történő sűrítés, gőzben főzés, párolás, grillezés, alufóliában vagy sütőzacskóban, cserépedényben, esetleg són sütést!
  • Édességet legfeljebb hetente kétszer fogyassz, főétkezést követően. Részesítsd előnyben az alacsonyabb cukortartalmú édességeket, a gyümölcsös vagy túrós süteményeket a vajkrémes társaikkal szemben!

alternate text

Receptek a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz

Gondolunk az egészségére! Receptjeinkkel a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz adunk segítséget!

alternate text

Termékajánló

Tekintse meg Ön is termékeinket, mellyel a kiegyensúlyozott táplálkozás könnyen elérhető és fenntartható!

Források:

MDOSZ: Okostányér: Miért fontos, hogy egészségesen táplálkozzunk?

MDOSZ: Okostányér: Konyhatechnika

Táplálkozási akadémia - Okostányér

Sissy termékek Karát termékek Jégkert termékek Aquarius termékek Dárdás termékek Campus termékek Aranykosár termékek